Odgovorima na nekoliko najčešćih pitanja želimo Vam dati osnovne informacije o načinu ostvarivanja prava i ugovaranju usluga zdravstvene njege u kući. Za sve ostale informacije možete nas kontaktirati putem kontakt obrasca.
1. Možemo li u Vašoj Ustanovi ostvariti uslugu putem naloga HZZO-a?
Da. Pravo na zdravstvenu njegu u kući putem naloga HZZO-a imaju teško pokretni i nepokretni pacijenti. Uvjete pružanja usluga možete pronaći na stranicama HZZO-a. Ustanova je od početka obavljanja djelatnosti ugovorni partner HZZO-a.
2. Tko je preporučuje?
Liječnik opće medicine ordinira postupke i frekvenciju putem Naloga za zdravstvenu njegu u kući.
3. Koji je način ostvarivanja prava na zdravstvenu njegu u kući putem Naloga HZZO-a?
Prije svega, važno je da odvojite zdravstvene potrebe od drugih oblika pomoći. Zdravstvena njega u kući pruža se po realnoj procjeni potrebe vezano za medicinsku dijagnozu. Nakon provedene procjene stanja i utvrđivanja potrebe za zdravstvenom uslugom planira se provođenje usluga.
Postupak ostvarivanja prava je sljedeći:
- kada se ukaže potreba za zdravstvenom njegom bitno je kontaktirati liječnika opće / obiteljske medicine,
- liječnik će obaviti kućnu posjetu ili zatražiti suradnju patronažne sestre te utvrditi stupanj potrebne njege,
- liječnik će ordinirati potrebnu uslugu putem Naloga za provođenje zdravstvene njege u kući (primjer naloga) temeljem kojeg će medicinska sestra iz zdravstvene njege u kući provoditi usluge.
- liječnik će usmenim putem dogovoriti početak provođenja usluge u domu korisnika. Ponekad to neće biti u mogućnosti učiniti pa Vas molimo da nas obavijestite ukoliko kao član obitelji primite Nalog za provođenje zdravstvene njege u kući. To se posebno odnosi na jednokratne usluge kao što su vađenje krvi, promjena katetera ili slično.
Napomena: Nalog za provođenje zdravstvene njege u kući dokument je koji se OBAVEZNO dostavlja u Ustanovu ili predaje djelatniku koji je uslugu izvršio PRILIKOM PRVOG POSJETA.
4. Kada se može očekivati početak postupka?
Radno vrijeme je radnim danom od 7 do 14 sati, subotom od 7 do 12 sati.
5. Može li se naručiti točno vrijeme dolaska putem naloga HZZO-a?
Nažalost ne jer već postoji program rada i novo ordinirane usluge je potrebno uskladiti prema mogućnostima.
6. Mogu li djelatnici Ustanove pružiti uslugu bez naloga za zdravstvenu njegu?
Mogu, usluga se plaća po cjeniku Ustanove.
7. Je li moguće tražiti povrat plaćenog računa od HZZO-a?
Ne, za račun koji je izdan za izvršenu uslugu po želji korisnika a bez naloga HZZO-a nije moguće tražiti povrat uplaćenog iznosa.
8. Postoje li nekakva ograničenja za korištenje usluge putem naloga HZZO-a?
Da, postoji određen mjesečni odnosno godišnji limit mogućnosti koji kontrolira HZZO.
9. Je li zdravstvena usluga dostupna i u poslijepodnevnim satima?
Da, usluga koju naručujete uz privatno plaćanje dostupna je od 7 do 20 sati svakodnevno, uključujući i nedjelje i državne blagdane.
10. Koje su najčešće naručivane privatne usluge?
Vađenje krvi, prihvat pacijenta nakon otpusta iz bolnice u poslijepodnevnim satima, zdravstveni nadzor u trajanju od 1 do 4 sata u odsutnosti obitelji, previjanje rana…
11. Je li moguće ugovaranje usluga temeljem drugog ugovornog odnosa?
Da. Svako zdravstveno osiguranje svojim Pravilnikom o uvjetima korištenja prava iz zdravstvenog osiguranja omogućuje ostvarivanje dijela potreba. Osim HZZO-a u Republici Hrvatskoj to su:
Zanimaju Vas neke druge usluge?
Naručite uslugu prijevoza
Naručite uslugu vađenja krvi